Heb jij een eigen bedrijf en vind je dat het klaar is voor de volgende stap? Als je het gevoel hebt dat de groei van jouw bedrijf stagneert zijn er een aantal dingen die je kunt ondernemen om jouw business een lekkere boost te geven. Kijk bijvoorbeeld eens op ruwenberg.nl voor een goede vergaderlocatie. Dit zijn vier tips om jouw bedrijf weer in de lift te brengen.
Organiseer een congres
Als het budget er is, is het organiseren van een congres een fantastisch idee. Kom samen met mensen uit jouw branche om te netwerken, tips uit te wisselen en inspirerende sprekers te horen. Het kan ook een ontzettend goede manier zijn om je team dichter bij elkaar te brengen. Als je bijvoorbeeld een congresruimte boekt in de Ruwenberg kun je met je team overnachten Sint Michielsgestel.
Beheer sociale media zorgvuldig
Marketing gaat tegenwoordig voor het grootste deel via sociale media, daarom is het van belang dat je op verschillende kanalen een platform hebt dat actief wordt bijgehouden. Het is zelfs slim om hier apart iemand voor aan te stellen. Door regelmatig te posten over de ins en outs van het bedrijf, ontwikkelingen en tijdelijke deals blijven jouw klanten op de hoogte van wat er gebeurt en vergeten ze je niet. Bovendien kun je met gesponsorde posts je klantenbestand flink verhogen.
Ken je klanten
Als jij je klanten goed kent, kun je je marketingstrategieën en eventuele acties daarop aanpassen. Maak daarom een goede doelgroepanalyse. Je kunt bij iedere aankoop van een nieuwe klant bijvoorbeeld een automatische mail sturen met een korte vragenlijst (eventueel in ruil voor een kortingsbon) waarin je simpele vragen stelt als de leeftijd, het geslacht en de reden van aankoop. Zo kun jij veel helderder vaststellen wat jouw doelgroep is en kun je gerichter vissen waar de vissen zitten.
Durf te investeren
Ja, investeren is eng, maar om te groeien moet er nou eenmaal geïnvesteerd worden en in het bedrijfsleven zie je toch vaak de grootste investeerder wint. Probeer dus met een heldere budgettering toch niet te veel op de centen te zitten, maar de sprong te wagen. Dat ene dure marketing project of die nieuwe machine, koop het toch, want wellicht betekent dat wel de grote doorbraak van je bedrijf. Risico’s nemen is een essentieel onderdeel van ondernemen en zeg nou eerlijk: dat maakt het uiteindelijk ook zo leuk, toch?